neděle 1. srpna 2010

Den čtyřicátý třetí (1.8.)

Ráno vstal, jak už v poslední době bývá tradicí Tonda kolem půl deváté, který pak zevlil. Loli vstala chvíli po něm a kreslila si. Já jsem se probudil kolem půl desáté. Z postele jsem rozhodně nespěchal, ještě v posteli jsem posnídal své čokoládové bochánky a přečetl si všechny novinky na internetu.
Kolem desáté tu bylo opět poměrně mrtvo a jediný učitel Jack... Ostatní učitelé a studenti dorazili všichni tak do půl. Yanqi už nás opustila a skupina C je poměrně malá - pouze čtyři lidi, takže se nejspíš bude už teď budou učit společně s "Monkey jumpem". Ty učil Jack. My jsme se v naší skupině opět dostavili všichni kromě Hoanga. Učil nás Ben a probírali jsme různá zahájení. Lekce byla poměrně zajímavá, ale Zeno s Andrewem dělali docela voloviny, všichni ostatní jsme byli docela na ně naštvaní. Když jsme skončili, tak jsem ještě s Benem sám probíral asi čtvrt hodiny jedno složité joseki. "Béčko" probíralo se Stevem partii Chang Haa s jakýmsi 9-pro z Japonska.
Poté nám Abby vydala obědy. Posilněn svým oblíbeným jídlem jsem se vydal hrát na KGS. Brzy mě ale přešla chuť, protože mi escapnuli dva soupeři po sobě... I tak mě to ale z neznámého důvodu hodilo zpět 5.dan.
Kolem druhé nám Ben rozdělil soupeře na ligu. Já jsem byl nalosován na Hoanga, který se podle očekávání nedostavil, takže jsem vyhrál kontumačně. Nakonec jsem teda hrál s Benem, na 3 hendikepy prohrál o 2,5b. Udělal jsem opět spoustu zbytečných malých chyb, což mě stálo vítězství. Partie by se měla i objevit tady na blogu. Tonda v pěkné partii přehrál Glenna. Loli si jednoduše poradila s Francoisem. Pak jsem odešel hrát na Oro, protože jsem byl dnes KGSkem znechucen. Potvrdil jsem tam svůj 7.dan. Také přišel chlapík jménem Erik, asi 2-3kyu, který se prý zná s Andrewem a chvíli tu s námi pobyl.
Kolem šesté už začali přípravy na náš fotbalový zápas proti studentům z Pekingské univerzity. Erik se rozhodl, že taky půjde. Postupně se téměř všichni převlíkli do sportovního a šli si něco koupit k jídlu. Já šel do Jeffova máma. Místní fotbalové hřiště bylo opravdu úžasné. Hráli jsme na umělé trávě na normálně velkém fotbalovém hřišti s normálními bránami. Nejprve jsme museli poskládat naší jedenáctku.
Nakonec jsme ji poskládali asi takto: Nikolaj - Livien, Erik, Tim, Michael A. - Francois, Glenn, Zeno - Tomas, Tonda - Lukan.
Lavička: Jeff ("hrající trenér"), Franz, Seth, Johanna, Andrew.
Číňani postavili přesně jedenáct hráčů bez střídání, mezi nimi nastoupili i Ben, Peter, Steve a Wei, který je pravděpodobně fotbalově nejzdatnější a dorazil sem i se svojí přítelkyní. Náš zápas obsahoval i některá hokejová pravidla: hráli se tři třetiny po dvaceti minutách a střídali jsme, jak jsme chtěli. Když někomu došli síly, tak šel obvykle střídat. Já se docela nalítal, takže jsem střídal docela často.
Zápas nakonec skončil 5:5. Vývoj stavu: 1.třetina-1:0, 1:1, 1:2; 2.třetina-2:2; 3.třetina-2:3, 2:4, 2:5, 3:5, 4:5, 5:5.
Tady jsou nějaké detaily o gólových akcích:
1:0 - Livien s Glennem předvedli ve středu pole hezkou narážečku, první jmenovaný přihrál Lukanovi, který poslal kolmici na Tomase. Ten postupoval z levé strany sám na brankáře a poslal mu míč mezi nohy.
1:1 - Po rohovém kopu Steva se střelou bez přípravy prosadil Ben.
1:2 - Sólem asi přes půl hřiště dal gól Wei, přičemž si poradil asi s pěti protihráči.
2:2 - Zeno proběhl po levé straně přihrál území Tomasovi, tensi narazil s Lukanem, čímž oklamali dva protihráče. Tomas si pak poradil s dalšíma dvěma a pak nekompromisně zavěsil.
2:3 - ?, 2:4 - Dalším sólem přes půl hriště se prosadil Wei.
Poté jsem se při dobíhání ztraceného míče srazil koleno na koleno s brankářem soupeřů. Odkulhal jsem za postraní čáru, kde mi Jeffova máma koleno namasíraovala a zchladila. Mezitím padl gól na 2:5, který jsem nesledoval. Také si pak Nikolaj prohodil pozice se Zenem, který byl totálně vyčerpaný po svých sprintech podél levé lajny.
3:5 - Lukan přihrál do běhu Nikolajovi, který obehrál protihráče a odcentroval. Centr přizvedl jeden z obránců a míč se tak dostal k Tondovi, který razatně napálil míč do sítě.
4:5 - Tonda poslal kolmici po levé straně na Tomase, kterého obrana vůbec nezachytila a postupoval sám. Před brankářem nahrál volnému Lukanovi, kterému ale míč skočil a poslal nesmyslný technický oblouček, který se ale snesl na břevno. Naštěstí dobíhající Tomas dorazil míč do prázdné branky a zkompletoval hattrick.
5:5 - Po rohovém kopu Nikolaje, který obrana odvrátila se dostal míč do levého rohu pokutového území k Tondovi, který poslal přihrávku napříč pokutovým územím. Tam Tomas přepustil míč Lukanovi, který se z hranice pokutového území z první prosadil střelou k levé tyči.
Ke konci se ještě Erik srazil s Benem, který odkulhal za postraní čáru. Rozhodně to odnesl hůře než já. Zajímavý zápas se vším co k němu patří tedy skončil 5:5. Všichni vyčerpaní poté vyhazovali do vzduchu mě a Tomase jako "hrdiny". Nevím jestli já jsem si to zasloužil, ale Tomas určitě jo. Poté jsme si podali ruku se všemi protihráči. Následovalo společné foto všech zúčastěných. Peter pak domluvil odvetu za dva týdny.
Pak jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna šla do restaurace s kuřecími křídly, kam já jsem chtěl původně jít, ale s tím bolavým kolenem se mi blbě chodilo, takže jsem nakonec nešel. Šel jsem i s Loli a Tondou a asi dalšími pěti lidmi a učiteli zpět k východní bráně čekat na taxík. Ten nás odvezl přímo před náš Mekáč, kde jsme se ještě s Livienem a Timem stavili na hamburger a nugetky. V apartmánu všichni postupně zamířili do sprchy odprasit se.
Poté jsme sledovali společně s Tondou a Loli na KGS několik partií Scurge vs. Palko. Teď už je po půlnoci a já píšu článek. Pak už nejspíš půjdeme spát.

Lukan

4 komentáře:

  1. krásná sportovní reportáž. doufám, že přibude i fotodokumentace. *palec nahoru* :)

    OdpovědětVymazat
  2. Fotbalová reportáž velmi velmi zajímavá (což ode mě doufám zní jako pochvala - bo fotbal normálně nesleduju), ale tahle češtin bolet ;).

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu luxusní fotbalová reportáž! Takhle "na papíře" to vypadá skoro jako finále ligy mistrů :D

    vajnstejn

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji pěkně, příště zkusím podrobněji i góly soupeřů :P A že jsem trefil dvě tyče jsem tam taky nenapsal... Prostě mi to nějak moc nevyšlo, ale fotbálek suprový, ale jsme po něm mrtvý i teď 24 hodin po konci zápasu. :D

    OdpovědětVymazat