sobota 31. července 2010

Den čtyřicátý druhý (31. 7.)

Docela nám to utíká a máme už skoro za sebou další týden. Poslední dobou se probouzím jako první já a ani dnes tomu nebylo jinak. Jenže oproti Jájovi a Pájovi z večerníčku nejsem přesnou definicí ranního ptáčete, protože z postele jen tak nevyskáču. Na to je expertkou zastupitelka severské námořní velmoci - Ústí nad Labem :D Oddaná své příslušnosti hned ráno načrtla pro velkého bratra Glenna obrázek Vikinga-goisty, osprchovala se, pojedla ovocné plody a vydala se na nákup. Mezitím i řezník Krkovička a věčný spáč Lukan vstal a ještě s přizavřenýma očima se po čtyřech doplazil k počítači. U něj vydržel - stejně jako já - až do oběda. Ale málem bych zapomněl napsat, co Lukan snídal! Byly to jeho oblíbené čokoládové bochánky ze supermarketu :)
Pro oběd jsem se vydal s mými francouzsky mluvícími přáteli do Subwaye, docela jsem si chutné sendviče oblíbil. Lukan, který naši volbu uplatnil již včera s Loli navštívil náš oblíbený Yippin. Posilněni dobrým jídlem jsme si po obědě trochu odpočinuli a chvíli před druhou hodinou jsme sledovali, jak naše hrací místo postupně zaplňují postarší čínští pánové. Ten nejdůležitější z nich přišel skoro jako první. Člen světové elitní desítky, dvacetiletý devátý dan, vítěz několika cenných pohárů - Chen Yaoye. Normálně se za partii s ním platí 1500 juänů, ale pro náš program udělal výraznou slevu - na 1/3, tedy "pouhých" 500. Nabídku přijali tři z našich studentů - nejsilnějším byl Lukan, následoval Zeno a Glenn. Podle síly si také seřadili počet hendikepových kamenů, od 4 po 6.
Partie začaly asi v půl třetí odpoledne. Zatímco naši vyvolení hráli v místnosti, kde se učí Áčko, Peter podstupoval simultánku s některými členy Chenova doprovodu ve třetím patře a zbytek účastníků programu sledoval Benův a Weiův rozbor Lukanovy partie. Hrál vesměs dobře, malé chyby byly způsobeny rychlostí partie. Přesto však profík prokázal svou sílu, a tak zvítězil o 10 bodů. Na druhé desce téměř okamžitě po konci Lukanovy hry vzdal Zeno, který svou partii opravdu nezvládl. Poslední ještě pěknou chvíli hrál Glenn, ale ani šest kamenů ho nezachránilo od prohry o asi 14 bodů. To jsem se ale dozvěděl až později, protože Peter vybral mě, abych hrál partii s otcem Chena a Pandu, aby vyzval jeho přítele. Hráli jsme rovné partie a měly být našimi vyrovnanými soupeři, ale Pandovi vzdal po asi půl hodině a můj soupeř taky o chvíli později uznal svou prohru o krásných 35 bodů. Pozdě nám Jeff řekl, že Peterovo přání bylo, abychom o trošičku prohráli, ale tak co :)
Večeře byla asi o hodinu později. Mnoho návrhů, kam bychom mohli jít nepadlo, a tak jsme skončili v Big Pizze. Tak přejíst už se v životě nechci, Lukan toho taky nezkonzumoval zrovna málo.. Sotva jsme se odkutáleli do našeho pokoje. Byl jsem opravdu rád, že máme v domě výtah :) O chvíli později začínala Jeffova večerní lekce, která se pořádala teprve podruhé. Tématem bylo Kobayashiho zahájení. Vydržel jsem ale jen něco přes hodinu, byl jsem příliš unavený, abych udržel pozornost. O chvíli později se vrátila nahoru i Loli, která pak zase něco kreslila. Lukan sledoval zápas Slavie s Mladou Boleslaví, a já byl na KGS. Tak dobrou noc :)
Tonda

5 komentářů:

  1. Kde to Lukan sledoval? Chvilku jsem to marně hledal, pak jsem se spokojil s online reportáží na idnes...

    Jinak chválím zapojení mého oblíbeného Večerníčku do reportu.;)

    OdpovědětVymazat
  2. Sledoval jsem to na idnesu. ;) Naštěstí konečně vyhráli. Btw. Jája a Pája taky je můj oblíbený večerníček. :P

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek Tondo, super přirovnání :).

    OdpovědětVymazat
  4. Potřebujem tě ve Finsku Tondo :)Návrh: já ti tu vyfotím pár klíčových momentu a ty na to sestavíš report, ale na ty fotky by to zas chtělo Sheeryho :D
    Petr

    OdpovědětVymazat
  5. Haha, ale prd, píšeš dobře :)

    OdpovědětVymazat