sobota 24. července 2010

Den třicátý pátý (24. 7.)

Dnešní článek začíná ještě dříve, než kdy vstával Lukan před odletem na Taiwan. Půlnoc odbila a Loli šla spát, ale já pokračoval ve sledování partií na KGS. Objevil se staronový 9d, gentlerain a vyzval postupně kghina a našeho učitele Jacka. Všechny partie vyhrál.. Až kolem druhé ráno skončil, protože místního času v Austrálii, kde žije, už byly dokonce čtyři hodiny. Oslněn jeho hrou a vynikající koncovkou jsem se odebral ke spánku. Věděl sem, že ráno nemusím vstávat, a tak jsem skutečně nelitoval, že jsem nešel spát dřív. Uplynulo pár hodin a vstávalo se. Bylo kolem osmé, ale cítil jsem se jako nový. Přesto jsem se ještě asi dvě hodiny válel v posteli. Teprve v tu chvíli jsem skutečně docenil, že jsem si koupil snídani už včera :) Loli snad něco malovala, potom ji Zeno šikovně učil, jak skládat Rubikovu kostku. Většinu dne však trávili mimo mé zorné pole, a tak moc nevím, co se dělo, poněvadž je nyní nechci vyrušovat při sledování včerejšího Pána prstenů na Zenově lepším počítači :)
V poledne nás přepadl hlad, a protože jsme nechtěli otravovat Abby, rozhodli jsme se, že si oběd seženeme sami. Chtěl jsem jít do Yippinu, ale Francoisovi (jak se to má skloňovat?? :D) ani Livienovi se nechtělo, a tak jsme šli pro sendvič do Subwaye. Doplněný krásnými kuličkami hroznového vína s chutí švestek se stal jedním z nejlepších prožitků dne. Tou dobou už do apartmánu přišli i Ben a Peter. Na dnešní odpoledne byl nachystán zvláštní program. Čínský sedmý profesionální dan Xie He, bývalý přítel Yanqi a nynější člen TOP 3 čínských profíků, měl sehrát partii s učitelem skupiny B našeho programu - Stevem. Ten je velmi silným 5d, možná nejlepším v Pekingu, ale přesto si musel vzít dva hendikepy. Partie se přenášela do druhé místnosti, kde ji živě komentovali Peter, Yanqi a Ben. Hned v zahájení Steve docela ztratil, ale pak při velmi složitém boji ve střední hře získal zpět svůj náskok. Jenže poté nesprávně spočítal semeai mezi dvěma velikými skupinami, a tak čestně prohrál. Myslím, že nebyl nějak vydeptaný, rozhodně na tom byl lépe než Peter. Ten byl úplně zoufalý při komentování Stevových neuvěřitelně pasivních a pomalých tazích v zahájení a na chvíli musel předat hlavní pozici vyučujícího ostatním, ale potom se přešlo k boji, a tak byl znovu ve svém živlu. Po rychlém rozboru partie od našeho hosta odpolední program skončil. Vyprovázen zaslouženým potleskem odcházel Xie He hlavními dveřmi zpět do svého domu.
Už se blížil čas večeře. Abby se nás přišla zeptat, kam bychom rádi šli, ale protože jsme nenašli žádné řešení, čekalo se na Jeffa. Ten ale dlouho nepřicházel, a tak jsem se utiskován hladem snížil k opětovné návštěvě Mekáče. Snad to příště budu moct vynechat. Když jsme se vrátili, zjistili jsme, že ostatní teprve před chvíli odcházeli, a tak jsem trochu zalitoval, že jsem hlad nepřemohl, ale už se nedalo nic dělat. Večer už se nikdy nic zajímavého neděje, a dnes tomu nebylo jinak. Jak už jsem dříve napsal, Loli se kouká se Zenem na film, já píšu článek. Třeba zase někdo bude hrát na KGS, a tak se nebudu celou dobu nudit..
Z Pekingu píše Tonda

Žádné komentáře:

Okomentovat