sobota 3. července 2010

Den čtrnáctý (3. 7.)

Ačkoli Číňané věří, že 14 je špatné číslo, kvůli čemuž je například vynecháno 14. patro v panelácích (museli by ho prodávat levněji), pro mě se dnešek zdál dnem šťastným. Ráno jsme vstali normálně, ale mysleli jsme, že nebude lekce, a tak Lukan hrál na KGS a my se koukali a kecali mu do toho. K našemu překvapení chvíli před desátou dorazil Ben, Jack a Steve, takže se nakonec hrály výukové simultánky. Já jsem hrál s Lukanem proti Benovi 3 hendikepy, ale po chvíli jsem odešel, protože Lukan hrál v podstatě sám a byl jsem tam zbytečně. Loli hrála s polským 6k šestihendikep proti Jackovi, ale nakonec se to ukázalo jako příliš těžký úkol, a tak vzdali.
O chvíli později dorazil oběd. Snědli jsme ho a zanedlouho poté jsme odcházeli z výukového areálu za naším cílem, kterým se pro dnešek stal japonský go klub. Mysleli jsme, že je nedaleko, ale bohužel jsme se nechali šeredně zmýlit. V metru jsme museli dvakrát přestupovat a celkově jsme urazili 17 stanic. Cestou několik lidí (včetně mě) prskalo, že je to moc daleko a že to nevěděli. Do klubu jsme vcházeli kolem druhé hodiny odpolední. Už po prvním pohledu jsem přestal litovat relativně dlouhé cesty - tolik luxusních gobanů, dóz a kamenů pohromadě člověk jen tak nepotká. Vstupné bylo 30 jüanů, což se mohlo zdát jako hodně, ale v ceně je pití (kola nebo čaj) a hlavně spousta skvělého materiálu k dispozici. Nejprve to vypadalo, že nebudeme mít s kým hrát, ale postupně se většina lidí s někým dohodla. Ukázalo se, že většina místních hráčů je síly 2-3d, což alespoň mě poměrně překvapilo, ale je fakt, že jsme v Číně... :) První z naší výpravy usedl k partii Lukan, který vyzval místního 4d, ale po nějakém přehlédnutí musel partii vzdát. Poté hrál ještě další dvě - druhý soupeř byl čínský 5d, který nejprve komentoval Lukanovu první partii. Později se ukázalo, že žil tři roky v Česku a zná Vláďu Daňka. Dokonce uměl trochu česky. Nakonec Lukan v partii bez komi vyhrál o 8 bodů. Poslední se kterým hrál byl 4d - Lukan nakonec vyhrál, ale prý to měl spíš prohrané a kdyby jeho protivník jen držel vedení, zvítězil by. Mezitím jsem hrál i já své partie. Nejprve jsem hrál s postarším 3d partii, ve které jsem měl 1 hendikep (soupeř si nevzal komi) a vyhrál jsem asi o 5 bodů. Mohl jsem vyhrát o hodně, ale bohužel neumím správně hrozit na ko. K druhé partii mě pozval asi pětadvacetiletý 3d, který byl ale slabší a už po 60 tazích jsem mohl partii ukončit, ale zvoral jsem to a tak jsem nakonec vyhrál jen o osm bodů. Loli s žádným šikmookým domorodcem nehrála, a tak na ní zbyl "jen" Zeno, se kterým ale sehrála dobrou hru a prohrála jen o 1,5 bodu! Upozorňuji, že Zeno je 2d a byla to rovná partie.
Odcházeli jsme někdy po sedmé hodině a znovu jsme se rozdělili na dvě skupiny. Ta menší, asi desetičlenná se vydala na cestu domů (i já a Loli), zatímco druhá s Lukanem se vydala do vzdálené restaurace. Jaká byla nevím, ještě nejsou zpět. My jsme dorazili domů kolem půl deváté, cesta metrem byla vážně dlouhá. Ale nelitoval jsem toho, nevím jak ostatní, ale vesměs všichni vypadali spokojeně. Loli uploadovala fotky ze Zakázaného města a dnešního klubu. Já jsem sesmolil další část deníčku a jdu sledovat fotbal. Těšte se na dnešní (možná zítřejší) pikantnosti tohoto týdne!
Tonda

2 komentáře:

  1. Ten go klub je jak vystřižený z Hikara... Všichni tam pěkně kouří a dorazí tři mladí "inseiové" z Česka. Nepřipadá vám to povědomé?;)

    OdpovědětVymazat