pondělí 19. července 2010

Den třicátý (19. 7.)

Bylo nebylo, za smogem hustým, že by se dal krájet, a dost možná ještě dál, žily v pekingském paneláku tři děti (a spousta dalších lidí). Nebyly to ale jen tak nějaké děti, byli to hráči go. Už měsíc se probouzeli s výhledem na strop a nebylo tomu jinak ani dnes. Ale přeci jen dnešní den zaváněl něčím speciálním - byl posledním v prvním měsíci jejich nového života. Jako se lámou třídy z kyu na dan nebo se přechází z dětství do dospělosti, stejně tak se i jejich pobyt v dalekých krajích začínal přelévat do své druhé poloviny.
První už tradičně do nového dne oči otevřela Loli a okamžitě se šla osprchovat, zatímco já, hlukem násilně vyrušen z poklidného klimbání na vzdušném lehátku, jsem jen bezmocně vstal a usadil se na židli. Snídaně se sama nedonesla, a tak jsem musel vyrazit do obchodu. Vrátil sem se o pár minut později a Lukan mi přichystal první překvapení tohoto dne - už byl vzhůru. Asi v deset hodin byly slavnostně vyhlášeny výsledky našeho prvního turnaje, jehož vítězem se mezi studenty stal Andrew, druhý byl Franz a třetí Seth. Po předání symbolických peněžních odměn jsme zasedli ke svým dnešním lekcím. Skupina B se probírala nepřeberným množství všemožných joseki, zatímco A dostalo za úkol vyřešit 4 složité problémy. O jejich obtížnosti vás asi může přesvědčit i fakt, že Peter za vyřešení všech slíbil partii s Chenem Yaoye. Nakonec všichni vyřešili jen jedno, nejlehčí tsumego a Franz dokonce žádné. Peter nám na konci ukázal řešení ostatních problémů a musím uznat, že bych na ně asi těžko přišel. Co mi dělá radost je, že jsou z knížky, kterou mám a ve které je takových dalších 600 :D Oběd dnes nebyl tak dobrý jako vždy, protože máme nové menu. Je dražší a ještě mi nechutná, takže asi budu chodit nadále do Yipinu..
Odpolední program byl po dlouhé době zase podle plánu, tudíž se hrály ligové partie. Já jsem byl nalosován na Andrewa. Naše partie se pro mě vyvíjela dobře, ale pak jsem udělal chybu a celé se to zvrtlo. Všechno jsem dokázal napravit, ale podobně jako v partii s Hoangem jsem v klíčové pozici zkazil jednoduchou sekvenci a musel jsem vzdát jinak vyhranou parii. Loli hraje nadále ve skupině B. Pro dnešní den byl jejím soupeřem Rick, nový účastník ze Švýcarska (profil dodám později). Poměrně snadno si s ním poradila, takže dnešní skóre je 1:1. Lukan se tento týden ligy neúčastní - má speciální program před mistrovstvím světa juniorů na Taiwanu, takže jeho soupeřem byl ve výukové partii Peter. Lukan prohrál, ale při review ho Peter pochválil za několik tahů a ukázal některé chyby, takže se z toho náš nadějný mladík určitě mohl poučit. Večeřeli jsme v nějaké čínské restauraci, poměrně fajn, ale zase nic extra zajímavého. Snad jen že to je jedna z mála, kde (naštěstí) nemají Steamed bread :D
Po zbytek dne Lukan hrál na KGS ve snaze uhrát si ještě před odbočkou na turnaj pátý dan, ale bohužel zatím neúspěšně. Loli se se svým novým nejlepším kamarádem Zenem kouká na "How I met your mother" a já píšu další záznam do našeho veřejného deníčku. Dnes byl nakonec docela pěkný den, nemyslíte?
Tonda

1 komentář:

  1. Waaaa, ten úvod ve stylu Rákosníčku byl super ... chci víc krásných připomínek dětství ^^.

    OdpovědětVymazat